Předlohy k potisku

Vzhledem k tomu, že rozhodující část předloh pro potisk je zasílána e-mailem, tedy bez osobního jednání s obchodníky, žádáme klienty o dodržování zásad, garantujících následnou spokojenost s výsledkem tisku. Předem děkujeme za dodržování těchto zásad, urychlí i zkvalitní to naši komunikaci.

  • zasílejte nám pouze bezproblémové formáty, nejlépe eps nebo ai, vyhýbejte se prosím formátu cdr. Nejlepší zkušenosti máme s předlohami vzniklými v programech rodiny Adobe (Illustrator, Adobe Photoshop (fotografie), Adobe InDesign (obsahující vektory), ...
  • soubory cdr (CorelDraw) nedoporučujeme jako formát pro předávání logotypů nikoliv z důvodu, že by s ním nepracovali naši grafici, ale z důvodu prostšího - formát cdr nemohou před předáním grafikům shlédnout a okomentovat naši obchodníci, neboť cenová a licenční politika Corelu rozhodně nepodporuje legální instalace Corel Draw na všech PC ve firmě a ničím jiným nelze na cdr ani nahlédnout. Pokud přesto zasíláte podklady v cdr, oceníme, pokud současně přiložíte i náhled například v jpg či pdf.
  • pokud zasíláte pro potisk podklady v pdf, nezapomeťe, že pdf soubor musí obsahovat také vektory.
  • předlohy zasílejte vždy s textem převedeným do křivek, jinak neručíme za záměnu fontů. Předlohy zpracované ve vektorových programech typu Adobe Illustrator a CorelDraw nesmí obsahovat importované obrazové soubory. Takové předlohy totiž není možné dále zpracovávat v naší předtiskové přípravě.
  • používejte jen předlohy, zpracované v programech, pracujících s vektorovou grafikou, bitmapy či obrázky z Wordu a Excelu vám vrátíme jako nevhodné pro další zpracování
  • předlohy pro ofsetový tisk musí být ve správném rozměru, barevném režimu, rozlišení a se všemi náležitostmi (ořezové značky, spadání...) tiskového pdf. Pokud zákazník trvá na přesné barevnosti (CMYK), je třeba spolu s podklady dodat i kalibrovaný nátisk (nejlépe Cromalin).
  • barevnost definujte jednoznačně, nejlépe v Pantone. Například "červená" není zrovna jednoznačné určení. Nezapomínejte také, že na tmavém podkladu bude výsledná barva vypadat jinak než na bílém. Totéž platí pro různé materiály; například logo tištěné sítem na bavlnu nemůže mít shodnou barevnost jako totéž logo v katalogu tištěném ofsetem na křídový papír.
  • výjimku z barevnosti tvoří výšivka, neboť barevnost nití nekopíruje barevnost Pantone vzorníků. Řešení však existuje - stáhněte si barevné vzorníky nití (používáme jen kvalitní viskózové nitě SULKY od německé firmy GUNOLD, nepracujeme s levnými čínskými a korejskými nitěmi), nebo si vyberte na našich vzorkovnách. Pokud nezadáváte u výšivky barvu číslem nitě SULKY, ale odstínem Pantone či jinak, vybereme vám nejbližší možný odstín dle našeho vlastního uvážení.   
    - kompletní vzorník nití GUNOLD SULKY 
  • pracujeme na počítačích typu PC, poradíme si však i s MAC podklady 
  • ztrátové komprese typu jpg nebo gif v 95% případů vylučují kvalitní výsledek, jsou však vhodné pro náhledy umístění tisku na předmět
  • otevřeme i všechny archívy typu zip, rar ap., které oceníme i kvůli zmenšení přenášeného objemu dat
  • posíláte-li objednávku bez předlohy či naopak, nezapomeňte je jednoznačně vzájemně identifikovat
  • pokud nám posíláte více předloh, definujte jednoznačně, která má být tištěna na které předměty, aby nedocházelo k záměnám, co kam patří. 
  • pokud od nás již máte Potvrzení zakázky, vždy uveďte i jeho číslo.
  • ideální je zaslat předlohy současně s objednávkou (dobu zhotovení vždy počítáme až od dodání předlohy a schválení korektury).
  • ke každé zakázce s potiskem vám pošleme korekturu v pdf. 
  • první korektura je zcela zdarma, stejně jako její oprava, pokud nás upozorníte na naši případnou chybu. Naopak druhá korektura, vyvolaná požadavky, které mohl či měl zákazník upřesnit už při úvodním zadání, je již placená.
  • zákazník platí pouze grafické práce vyvolané požadavkem na změny a úpravy oproti původnímu zadání, plus korektury s tím spojené. Zaplatí také úpravy předloh, dodaných v nevyhovujících formátech.
  • podpisem korektury potvrzujete její úplnou správnost, čtěte ji tedy velmi pozorně. Následné reklamace případných chyb potisku jsou marné, pokud jste je přehlédli již v korektuře.
  • nezapomínejte při elektronické komunikaci uvádět i Vaši adresu a telefon. Občas dostáváme maily s přílohou beze slov a začíná pátrání, kdo je odesílatelem. Občas tak postupují studia, která jsou jen požádána o předání podkladů.

Doporučujeme Vám také prostudovat naše obchodní podmínky a ceníky veškerého potisku